Tilaus- ja toimitusehdot

1. Yhteystiedot

Verkkokauppaa ylläpitää Pyronet (aputoiminimi, y-tunnus: 2411195-2)

Hakamaantie 20, 90440 KEMPELE
040-199 3999  info@pyronet.fi

2. Asiakas

Asiakkainamme voivat olla kuluttajat, yritykset ja yhteisöt. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Pyronetin ja kuluttaja-asiakkaiden (jäljempänä ”Asiakas”) välisessä kauppasuhteessa, johon soveltuu myös Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Pyronetilla on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja.

3. Tuotteet ja saatavuus

Saatavuustiedot perustuvat maahantuojan ilmoittamiin toimitusaikoihin tai Pyronetin varastotietoihin. Pyronet tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.

Pyronet ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Pyronetin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Pyronet ilmoittaa asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

4. Tilaus ja toimitus

Pyronet-verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan asiakkaan valitsemaan noutopisteeseen, josta tilaus on noudettavissa noutopisteen aukioloaikojen puitteissa. Aukioloajat ilmoitetaan Pyronet.fi-verkkosivuilla.

Tuotteet luovutetaan vain pelastusviranomaisen hyväksymästä ilotulitteiden luovutuspisteestä. Noudettaessa tarkistathan tuotteesi huolellisesti, sillä ilotulitteiden palauttaminen on kallista ja työlästä, koska ne ovat räjähteitä. Palautuksista tarkemmin “Palautusohjeet”-kohdassa.

Asiakkaan on esitettävä tilausta noudettaessa verkkokaupan oston yhteydessä saatu tilausvahvistus ja henkilöllisyystodistus. Tuotteet luovutetaan vain 18 vuotta täyttäneelle henkilölle. Asiakkaan on pyydettäessä todistettava henkilöllisyytensä. Asiakas voi ilmoittaa tilaukselle toisen noutajan ottamalla yhteyttä Pyronetiin sähköpostitse info@pyronet.fi. Mikäli haluat tehdä muutoksia tilaukseesi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme info@pyronet.fi.

5. Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

6. Hinnoittelu ja maksutavat

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskuluja, ellei toisin ole mainittu. Toimituskulut ovat yleensä 0 €, ajantasainen hinnoittelu ilmoitetaan tilausvaiheessa.  Pyronet pidättää oikeuden perua tilauksen, jos tuote on myyty virheellisellä hinnalla hinnoitteluvirheen, järjestelmähäiriön tai muun vastaavan virhetilanteen vuoksi.

Alennetut hinnat tai tarjoukset ovat voimassa alennuksen tai tarjouksen voimassaoloajan puitteissa niin kauan kuin tavaraa riittää noutopisteen varastossa.

Ajankohtaiset tiedot tarjolla olevista maksutavoista löytyvät Pyronetin sivuilta. Luotollisiin maksutapoihin saattaa liittyä myös muita sopimusehtoja, esimerkiksi liittyen luottokelpoisuuden tarkistamiseen. Luoton tarkemmat kuvaukset ja luoton myöntäjän tiedot on eritelty ostoskorissa lain vaatimalla tavalla.

7. Peruuttaminen

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus, jolloin on ilmoitettava tästä myyjälle pysyvällä tavalla, esimerkiksi sähköpostitse viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen ei riitä. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus on tehty. Voit ilmoittaa perumisesta myös ennen tavaran toimittamista. Peruuttamisilmoitus on tehtävä kirjallisesti esimerkiksi sähköpostitse.

8. Palauttaminen

Tilausta noudettaessa tarkistathan tuotteen huolellisesti noutotiskillä. Käyttämättömän ja myyntikelpoisen tuotteen voi palauttaa 14 vuorokauden sisällä toimituksesta. Asiakkaan tulee huolehtia tuotteesta ja sen mukana mahdollisesti toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tuotepakkauksesta, kunnes on päättänyt pitää tuotteen. Ennen palautusta on otettava yhteyttä Pyronetin asiakaspalveluun sähköpostitse info@pyronet.fi palautusohjeiden saamiseksi.

Tuotteen palauttaminen sesongin aikana:


Myyntikuntoisen, käyttämättömän tuotteen palautus on mahdollista sille noutopisteelle, josta tuote on noudettu. Palautuksen on tapahduttava 14 vuorokauden palautusoikeuden puitteissa. Myös noutopisteelle palautettaessa on ensin otettava yhteyttä Pyronetin asiakaspalveluun sähköpostitse info@pyronet.fi.

Tuotteen palauttaminen sesonkimyyntiaikojen ulkopuolella:


Huomioithan, että ilotulitteiden palautus tapahtuu varastollemme, ja asiakas vastaa palautuskustannuksista. Palautus varastollemme on kallista, koska ilotulitteet ovat räjähteitä eikä niitä voi lähettää esimerkiksi tavallisena postipakettina ja palautuskustannukset määrittyvät kuljetusliikkeiden voimassa olevien ADR-kuljetuskustannuksien mukaan lähetyspaikasta riippuen.

Pyronet palauttaa palautettuja tuotteita koskien saadut suoritukset viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun palautetut tuotteet on saatu takaisin tai kunnes asiakas on todistettavasti lähettänyt tuotteet takaisin. Rahan palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jolla asiakas on maksanut tilauksen, ellei palautuksen yhteydessä nimenomaisesti ole suostuttu muuhun. Paketin/tilauksen lunastamatta jättäminen ei ole Kuluttajansuojalain mukainen tuotteiden palautus. (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 & 28§).

Mikäli tilauksesi on sisältänyt kampanjatuotteen, esimerkiksi maksuttoman kaupanpäällisen, kaupanpäällinen tulee joko maksaa tai palauttaa, jos siihen oikeuttavat tilauksen ehdot eivät palautuksen jälkeen täyty. Mikäli palautat kaupanpäälliseen oikeuttaneen tuotteen/tuotteita, etkä kaupanpäällistä, veloitamme palautettavasta summasta kaupanpäällisen arvon.
Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Asiakkaan tulee tutustua tuotteen käyttöohjeisiin ennen käyttöä. Huomioithan, että Pyronet ei korvaa käyttöohjeiden vastaisesti käytettyä tuotetta eikä tuotteen maahantuoja korvaa tällaisesta toiminnasta mahdollisesti aiheutuvia aineellisia tai henkilövahinkoja.

 

9. Erimielisyyksien ratkaiseminen

Osapuolet pyrkivät neuvottelemaan mahdollisista erimielisyyksistä, mutta mikäli osapuolten välillä ei synny sopua, on kuluttaja-asiakkaalla oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajaneuvonnan tietoon tai riita-asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia. Nämä menettelyt ovat kirjallisia

Asiamieskuluja ei korvata, koska kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Pyronetia vastaan Oulun käräjäoikeudessa tai vakituisen asuinpaikkansa käräjäoikeudessa.